Trade & Production

Focus op toegevoegde waarde

Het optimaliseren van processen is voor groothandel en productiebedrijven al vele jaren een focusgebied. In een wereld waarbij verandering een constante factor is, wil je flexibel kunnen blijven inspelen op deze veranderingen.

Naast de traditionele business-to-business relatie ontwikkelen zich de mogelijkheden voor een direct-to-consumer relatie. Dit vraagt aanpassingen in de gehele organisatie.

Processen veranderen, nieuwe afdelingen ontstaan, andere IT oplossingen worden ingezet zodat ook de consument als klant geholpen kan worden. Een flexibele opzet van organisatie, processen en  IT omgeving is hierbij cruciaal om de uitdagingen van nu aan te gaan en de kansen van de toekomst te benutten.

Broad Horizon helpt jou op weg naar een omgeving waar in een schaalbare stabiele back-end de oplossingen kunnen draaien voor de lopende processen, versus een dynamische voorkant die kan inspelen op de kansen die de markt biedt. Wij denken mee in de beste oplossingen voor jouw bedrijf zodat je organisatie een stabiele technische basis heeft die flexibel en snel kan inspelen op de veranderingen. Gecombineerd met de schaalbaarheid van de standaardmogelijkheden in de cloud.

Webinar: De stappen naar jouw e-commerce succes

Steeds meer B2B-klanten verwachten een online omgeving en kiezen leveranciers waar ze online zaken mee kunnen doen. Tijdens het webinar van 23 juni voor groothandel en productiebedrijven geven we je concrete tips hoe je kunt starten met e-commerce en hoe je inzichten kunt krijgen in jouw klanten en hun customer journey. Nieuwsgierig hoe we je kunnen helpen? Klik dan hier voor meer informatie en aanmelden.

Uitdagingen in Groothandel

Oplossingen voor de groothandel

Naast de Microsoft Business Apps biedt Broad Horizon ook specifieke oplossingen voor jouw branche zoals SANA, een e-commerce oplossing voor o.a. groothandel en productiebedrijven.

Ketenintegratie

Ketenintegratie gaat zowel voorwaarts als achterwaarts. Dit betekent dat de concurrentieomgeving continue aan verandering onderhevig is.

Processen met waarde

Om op procesniveau het verschil te behouden of te realiseren is snelheid, geregisseerde flexibiliteit, efficiency en toegevoegde waarde van grote waarden.

De klant is leidend

Verschuiving van klanten; van alleen business-to-business ook naar business-to-consumer. Internet biedt nieuwe mogelijkheden, transparantie en enorm veel informatie. Klantbeleving is key om een langdurige relatie te bouwen

Data is onmisbaar

De verschillende logistieke stromen, uitbreiding van het assortiment en een toename van het aantal klanten en transacties. Een enorme wolk van nieuwe data waarbij snelheid vereist is om kort op de bal te spelen in het nemen van beslissingen.

Multi – en OmniChannel

Groothandel en productiebedrijven staat voor de uitdaging om naast business-to-business ook eventueel de business-to-consumer markt te betreden. Dit heeft veel impact.

Ontwikkelingen in de Trade & Productie Top 7

Data Driven

Door gegevens te verzamelen, te combineren en te analyseren houd je grip op primaire processen. Tevens biedt het onderbouwing voor nieuwe afzetmarkten en productontwikkeling.

Online Platforms’

Hoe ga je om met platformen als Bol.com en Amazon en de daarbij behorende 24 uurs economie. Biedt dit kansen of zijn het bedreigingen.

Internet of things

De verbinding tussen producten en devices neemt toe. Hiermee vergroot je de voorspelbaarheid in afzet, logistiek en service.

Circulaire economie

Door als ketenregisseur op te treden kun je een actieve rol spelen in het hergebruik van grondstoffen en producten.

Innovatie

Logistieke en productieprocessen worden efficienter ingericht door robotisering en andere innovatieve technologieeën zoals Augmented reality (AR).

Medewerkers

Medewerkers zijn een strategisch onderdeel van de klantbeleving.

Servitization

Van bezit naar gebruik. Producten komen als verbruiksdiensten op de markt.

Wie gingen je voor?