Retail & Brands

Technologie is cruciaal

In de interactie tussen klanten, leveranciers en medewerkers speelt technologie een cruciale rol. In de wereld van vandaag zijn klanten, leveranciers, medewerkers en technologie onlosmakelijk met elkaar verbonden. Maar als de wereld elke dag verandert, moet ook de technologie mee veranderen. Dat kan alleen met gestandaardiseerde, schaalbare en beheersbare technologie.

De wereld verandert elke dag

Onze wereld is volop in beweging. Om daarin een rol van betekenis te kunnen spelen, kun je niet blijven stilstaan. Op product en prijs wordt het verschil niet meer gemaakt. Er zal meer waarde en meer beleving geboden moeten worden richting klanten. Ongeacht het kanaal zullen dezelfde producten, aanbiedingen, service en ervaring moeten worden aangeboden. Daarom is het cruciaal om meer inzicht uit de data te halen om te ontdekken wat klanten daadwerkelijk willen.

Uitdagingen in Retail

De klant bepaalt

Technologische innovatie heeft enorme impact op het gedrag van klanten. Internet en social media maakt dat klanten vaak meer weten dan jouw medewerkers.

Om als retailer of brand organisatie relevant te blijven moet je zorgen voor een klantbeleving die jouw klant waardeert, ongeacht het moment en de manier waarop de klant contact met je zoekt.

Snel inzicht en actie

Voor een retailer of brand organisatie is het pure noodzaak om snel inzicht in relevante informatie te hebben. Alleen door up-to-date inzicht in de laatste kpi’s kun je snel handelen en op ieder moment de juiste beslissingen nemen.

Niet alleen de snelheid van inzicht maar ook de snelheid waarmee de processen in jouw organisatie reageren is cruciaal om succesvol te blijven.

De juiste voorrraad

De juiste voorraad op het juiste moment op de juiste plaats is één van grootste uitdagingen voor retailers en brand organisaties.

Niet alleen de juiste keuze van jouw assortiment maar ook de beschikbaarheid hiervan via het juiste kanaal (de juiste winkel of uw webshop) is zeer essentieel. De klant heeft 24/7 inzicht in wat jij, maar ook wat jouw concurrent te bieden heeft.

Omnichannel

Klanten verwachten eenduidige product en prijsinformatie in al jouw verkoopkanalen is . Dit is niet altijd even vanzelfsprekend. Soms is er wel degelijk onderscheid maar moet het voor jou wel gemakkelijk inzichtelijk zijn waar dit onderscheid zit. Een fout is immers zo gemaakt.

Wie gingen je voor?