Publishing

Grip op je organisatie en jouw processen

De uitgeversbranche is erg dynamisch. Met de verschuiving van de gedrukte media naar steeds meer digitale producten wordt er veel flexibiliteit van je verwacht. Het draait nu meer dan ooit om de content en de vraag hoe en wanneer de klant deze content wil ontvangen. In deze sterk veranderende wereld van uitgeverijen is het daarom belangrijk om bestaande en toekomstige bedrijfsprocessen effectief en efficiënt te ondersteunen.

Broad Horizon werkt met door Microsoft gecertificeerde software (knkPublishing) die al jouw bedrijfsprocessen en bedrijfsinformatie samenbrengt. Van de conceptfase, het redactionele proces, de berekening van verkoopprijzen, het beheer van crossmediale producties en rechten tot de marketing en verkoop van mediaproducten via verschillende kanalen. Dit zorgt voor een effectievere workflow tegen lagere kosten. Een kortere time to market. En last but zeker not least voor meer controle over de productie, de distributie én de financiën.

Uitdagingen in de Publishing

Metadata

Metadata is essentieel bij het online verkopen van content in de continue stroom digitale informatie die we dagelijks voorbij zien komen. Het is de lijm waarmee content gemakkelijker beheerd, (her)gebruikt en gedeeld kan worden. Hoe meer metadata er beschikbaar zijn, hoe makkelijker mensen content kunnen vinden en kunnen beoordelen of het ook is wat ze zoeken.

Digitaal

Het internet levert content sneller, specifieker en doelgerichter. Zo hebben abonnementendiensten voor muziek, tv-series, films, krantartikelen en e-books de markt drastisch veranderd. Meer dan ooit dient de klant centraal te staan. Want die stapt immers meteen over als er een beter alternatief is, vaak met medeneming van zijn of haar netwerk.

Content

Voor Publishing organisaties die weten aan welke content hun klanten behoefte hebben is er nog een enorme markt te winnen. Maar naast nieuwe inzichten vereist dit ook nieuwe manieren om content te verkopen. Wellicht nog belangrijker dan het produceren van content is de distributie. Weten waar en hoe je de altijd verbonden consument aanspreekt, en inspelen op zijn of haar specifieke wensen en behoeften.

Data

Het Internet of Things creëert een nieuw tijdperk, ook voor Publishing & Media. Die kunnen bijvoorbeeld apps uitbrengen voor de Apple watch. Of via e-books beschikken over informatie over het leesgedrag. De groeimogelijkheden liggen niet in de content, maar in de nieuwe vertalingen van de waarde die je als organisatie levert. Door het combineren en analyseren van data ontstaan hiertoe legio mogelijkheden.

Wie gingen je voor?