Homefashion group (Kwantum) gebruikt Dynamics 365 voor procesvernieuwing

De Homefashion Group heeft haar bedrijfsprocessen vernieuwd met Microsoft Dynamics 365. Met dit cloudplatform vermindert de organisatie de complexiteit die gepaard gaat met het gebruik van meerdere bedrijfsapplicaties.
“We gaan onze woonwinkels en online verkoopkanalen ontzorgen met een totaaloplossing, die gebaseerd is op de nieuwste generatie zakelijke Microsoft technologie. Zo leggen we een ijzersterke omnichannel-fundering met geavanceerde supply chain- en ordermanagement-functionaliteit. Een investering die zich snel terugverdient.”

Homefashion Group staat voor kwaliteit, snelheid, prijs, service en toegankelijkheid, zegt IT Director Jeroen Koppenaal. “We willen scherp zijn en in beweging blijven. Eind 2017 hebben we de IT-strategie opnieuw gedefinieerd en alle belangrijke vraagstukken geadresseerd. Ook is een procesarchitectuur ontwikkeld en gevalideerd door de directie. Dit leidde tot de selectie van Dynamics 365 als systeem van geïntegreerde bedrijfsapplicaties en stuwende kracht achter de businessdoelen. Dit platform voorziet in uitgebreide basisfuncties en is eenvoudig te configureren en in te richten. Bovendien kunnen we onze omnichannelprocessen ondersteunen met geavanceerde business intelligence tools en retail apps.”

Extra bouwstenen
De financiële administratie is met hulp van Broad Horizon [voorheen GreatCircle] overgezet. Hierbij zijn financiële applicaties van ISProjects en Broad Horizon als extra bouwstenen aan het platform toegevoegd. ISProjects voorziet in geautomatiseerde factuurverwerking en de Extended Banking-module van Broad Horizon voor snelle verwerking van banktransacties. “De samenwerking met Broad Horizon en ISProjects loopt prima. Dit komt mede door het kwaliteitsniveau van de consultants en de retailkennis van deze bedrijven. We gaan deze vernieuwing nu ook inzetten voor de logistieke processen en retail-, groothandel- en serviceprocessen. Dit doen we in nauw overleg met de business.”

Continue innovatie
Naast de vernieuwing van bedrijfsprocessen, waren cloud first en een vermindering van de complexiteit volgens Jeroen Koppenaal belangrijke uitgangspunten van de strategienota. Daarom was Dynamics 365 een logische keuze. “Dit platform helpt niet alleen bij het vereenvoudigen en vernieuwen van processen, maar biedt real-time ook de nieuwste updates. We brengen in één keer de verscheidenheid aan applicaties terug en kunnen doorlopend profiteren van de nieuwste Microsoft-innovaties.”

We gaan onze woonwinkels en online verkoopkanalen ontzorgen met een totaaloplossing, die gebaseerd is op de nieuwste generatie zakelijke Microsoft technologie."

Jeroen Koppenaal

Homefashion Group

Deel jouw uitdaging