Finance

Het nieuwe tijdperk is aangebroken

Wij leven inmiddels in een wereld waar digitaal het nieuwe normaal is geworden. Een tijdperk waarbij de norm rondom governance, compliancy en risk nog niet eerder zo hoog heeft gelegen. Waar klantvertrouwen verschuift van merkbeleving naar beschikbaarheid van diensten en waar data gedeeld moet kunnen worden maar ook beheersbaar moet zijn vanuit privacy. We leven in een digitale wereld en artificial intelligence heeft zojuist beter leren schrijven, lezen, herkennen en praten dan mensen. Tijd om naar Finance te kijken vanuit een AI-bril.

VERTROUWEN

Artificial intelligence zit nog in haar eerste fase van volwassenheid en het gaat op dit moment vooral over Machine Learning. Om hierop te kunnen verzilveren gaat het dus vooral om het “leer aspect” en dat vertaald zich naar grip, kwaliteit en hoeveelheid van data.

Maar hoe organiseer en beheer je deze data als dit uit zoveel verschillende systemen komt? Hoe zorg je ervoor dat de data uit nieuwe en oude systemen op een eenduidige, heldere en vooral ook consistente manier worden beheerd?

WEBINARS

Hoe genereer je als financiële instelling consistente klantbelevingen? Hoe dragen jouw medewerkers en producten daaraan bij? Tijdens een drietal webinars laten wij je onder andere zien hoe je kan werken aan grotere klantretentie en loyaliteit, zodat klanten ambassadeurs worden en jouw financiële instelling actief aandragen bij derden.

Klik op de titel van het webinar voor meer informatie en om je direct aan te melden:
Dinsdag 23 juni 2020 van 10.00 – 10.30: Engage your Customers
Donderdag 2 juli 2020 van 10.00 – 10.30: Empower your Employees
Donderdag 9 juli van 10.00 – 10.30: Transform your Products

Uitdagingen in de Finance

Digitale Klantbeleving

De mobiele telefoon is voor velen de bank of verzekeraar geworden. Digitaal schuift van channel naar core en de digitale klantervaring is het belangrijste proces geworden voor de klantbeleving. Niet alleen de snelheid van inzicht maar ook de snelheid waarmee de processen in uw organisatie reageren is daarom cruciaal om aan te verwachtingen te kunnen blijven voldoen.

Grip op data

Met de snelheid van de veranderingen in de wereld is het belangrijk om alle bronnen aan te wenden die voorhanden zijn om tot nieuwe inzichten te komen. Is het niet als nieuw business model naar buiten toe, dan is het wel voor optimalisaties en het bereiken van interne doelen. Het begint allemaal met het fundament, grip krijgen op data.

Omnichannel

Technologische innovatie heeft enorme impact op het gedrag van klanten. Internet en social media maakt dat klanten vaak meer weten dan uw medewerkers. Om als organisatie of brand relevant te blijven moet je zorgen voor een klantbeleving die jouw klant waardeert, ongeacht het moment en de manier waarop de klant contact met je zoekt.

Risico en Compliancy

Nog niet eerder heeft de lat zo hoog gelegen vanuit toezichthoudende instanties en politiek. Regelgeving is internationaal, dynamisch en vraagt steeds meer transparantie. Naast een strak financieel kader, spelen financiele dienstverlenders steeds meer een poortwachtersrol rondom handhaving van regels. Hoe geef je op een goede manier invuling aan deze hogere informatie druk in een legacy omgeving?

Wie gingen je voor?

De samenwerking met Handelsbanken Nederland bood Optimix Vermogensbeheer de gelegenheid om nieuwe cliënten voor haar eigen dienstverlening te kunnen werven. 

Als eerste volledige online verzekeraar was lnShared pionier met een businessmodel dat draait om de klantbeleving.

Broad Horizon [voormalig House of Engagement] heeft voor Blue Sky Group een upgrade van het relatiemanagementsysteem gerealiseerd.