Education

Faciliteren om een heel leven lang te leren

Iedereen moet de mogelijkheid krijgen om zijn hele leven lang een student te blijven. Het “leren” kent geen einde meer. Door content & informatie gepersonaliseerd beschikbaar te stellen is iedereen ook in de gelegenheid om te blijven leren. Door de ontwikkeling van “een leven lang leren” en de bronnen met kennis die beschikbaar zijn, verandert de rol van een onderwijsinstelling. Een onderwijsinstelling heeft als functie om iedereen te faciliteren die kennis wilt opdoen. Dit betekent veel voor de medewerkers, docenten en omgeving.

De “slimme campus” ondersteunt

Een slimme campus is een combinatie tussen een fysieke plek en een digitale omgeving die studenten, medewerkers en docenten optimaal ondersteunt. Door inzet van moderne technologie biedt de omgeving gevraagd en ongevraagd bruikbare informatie en functionaliteiten aan. Dit kan door een data-gedreven omgeving te creëren. Dit bestaat uit het verzamelen van data, het verwerken naar informatie en het presenteren hiervan. Gepersonaliseerde informatie en werkplek zal resulteren in betere prestaties van studenten, efficiënte werkomgeving voor medewerkers en optimale mogelijkheden om samen te werken.

De uitdagingen van education

Een levenlang leren – uitdaging 1

Van potential tot en met alumni. En een alumni is uiteraard een potentiële nieuwe student. Door alle relevante personen te blijven volgen kun je:

  •  jouw studenten vroegtijdig ondersteuning aanbieden bij kans op uitval;
  •  relevante vervolgstudies onder de aandacht brengen aan afgestudeerden;
  •  en de inschrijving en opvolging van marketingactiviteiten te automatiseren.

Faciliteren studenten en medewerkers – uitdaging 2

De rol van een onderwijsinstelling verandert van “lesgeven” naar “faciliteren”. Het gaat nu vooral om het aanbieden van een fyieke en digitale omgeving, om te kunnen leren. Dit bestaat uit een Slimme Campus waar samengewerkt kan worden, een veilige en moderne werkplek voor iedereen en een digitale personal assistent die meedenkt.

Terug- en vooruitkijken – uitdaging 3

Op jouw onderwijsinstelling is veel data aanwezig. De vraag is of de juiste data voorhanden is en hoe je hier meerwaarde uit kunt halen voor studenten en medewerkers. Door een data-gedreven organisatie in te richten kun je niet alleen terugkijken en realtime inzicht verkrijgen, maar ook vooruitkijken. De architectuur bestaat uit het samenbrengen van data, het omzetten naar informatie en het presenteren in een vorm dat aansluit bij de wereld van de gebruiker.

Ontzorgen door beheer – uitdaging 4

Een voordeel van cloudplatformen is dat nieuwe functionaliteiten snel beschikbaar komen, maar daarbij wil je wel controle houden. Controle op de veiligheid en het gebruik. Immers rekenen jouw gebruikers erop dat digitale omgeving goed beschermd is en zij geïnformeerd worden hoe nieuwe functionaliteiten gebruikt gaan worden. Een strategie voor beheer en verandermanagement is een must.

Wie gingen je voor?