Specific Legal Solutions

Engagement voor Legal

Ook de advocatuur heeft te stellen met hogere verwachtingen van cliënten op het gebied van communicatie en dienstverlening. Behoud van bestaande cliënten en aantrekken van nieuwe cliënten is lastiger dan ooit. Kantoren zetten als kennisinstelling hun deuren naar de buitenwereld steeds verder open. Kennisdelen via seminars, social media of communities, website, client portals, roundtables, blogs, wiki’s en online bibliotheken wordt steeds meer gemeengoed. In de toekomst kunnen we hier contact via Virtual Assistants aan toevoegen. Naast de dienstverlening aan cliënten neemt zo het aantal interacties met een groter publiek toe. Dat vraagt om zorgvuldig omgaan met cliëntinformatie en vooral ook intern weten wie met wie contact onderhoudt.

Advocatenkantoren streven naar proactieve interactie met hun relaties, een hoge zelfredzaamheid van hun medewerkers, geoptimaliseerde interne processen en manieren om hun dienstverlening continue aan te passen aan wensen en verwachtingen van cliënten.

Goede technologische ondersteuning zorgt ervoor dat u uw relatienetwerk in kaart heeft met complete en correcte relatiegegevens, contacthistorie en inzicht in de financiële status van zaken. En dat alles op één centrale plek. Relatie-informatie kan via integraties met bestaande informatiebronnen als KVK en LinkedIn worden verrijkt om te gebruiken voor gerichte klantsegmentatie en opportunity management. Er is sprake van efficiënt event management en marketingcommunicatie activiteiten met voor de ontvanger relevante boodschappen. Fee earners en marketeers krijgen het inzicht dat zij nodig hebben voor het benutten van cross- en up-sell mogelijkheden. (Beveiligde) toegang tot cliënt- en zaakinformatie is vanaf elk gewenste plek en device mogelijk.

Specifieke Legal Oplossingen
van Broad Horizon

Client engagement

Vastleggen en raadplegen van relatiegegevens op één centrale plek, vormt de basis voor goed relatiemanagement en client engagement.

Alumni management

Alumni management in de Advocatuur – het faciliteren van contact met oud-collega’s door hen te blijven binden en boeien.

Event management

Inzicht in de voorkeuren en interesses van relaties en een goed ondersteund proces, zijn belangrijke pijlers voor modern event management.

Marketing communicatie

De persoonlijke relevantie van nieuwsbrieven, social media posts en website updates bepalen het succes van communicatie.

Opportunity & pitch management

Succesvol opportunity & pitch management wordt mede bepaald door relevantie, snelheid en gedegenheid.