Slim combineren kan je leren

Als je Marijn van Haperen, Dynamics 365 Customer Insights Specialist bij Broad Horizon, vraagt naar de voordelen van data-driven marketing voor organisaties, raakt hij daar niet snel over uitgepraat. Alle wegen leiden uiteindelijk naar Rome: data-driven marketing draait om gegevens slim combineren. Marijn ziet nog genoeg organisaties die met hun handen in het haar zitten door de hoeveelheid verzamelde gegevens waar ze niets mee kunnen. Met een fonkeling in zijn ogen, nog net via de webcam te herkennen, vertelt hij daar een oplossing voor te hebben.

Nooit meer een versnipperd klantbeeld

Broad Horizon ziet dat veel organisaties steeds meer gegevens verzamelen, omdat ze weten dat ze daar ‘iets’ mee kunnen. Voor de meeste organisaties is het vervolgens een uitdaging om waarde uit die gegevens te creëren. Enthousiast vertelt hij dat Customer Insights ervoor zorgt dat organisaties via alle verschillende klantinteracties en –kanalen, in staat zijn hun klantbeleid te personaliseren. Zo voorkomen ze een versnipperd klantbeeld. In het verlengde van zo’n gepersonaliseerd klantprofiel, helpt Marijn bedrijven vooral te kijken naar wat ze daarmee kunnen binnen hun organisatie. Op basis van alle verschillende touchpoints met een (potentiële) klant, kan een holistisch klantbeeld worden opgesteld. Welke medewerkers kunnen hiermee ondersteund worden? En tot welke innovatieve toepassingen leidt dit? Het holistische klantbeeld vormt vaak juist het startpunt van een nieuwe marketingstrategie voor een organisatie. Op basis hiervan kan versnelling plaatsvinden, kunnen nieuwe technologieën worden toegepast en kan veel dynamischer worden gestuurd. Dat hij zulke verbeteringen vaak terugziet, overtuigt Marijn des te meer van de werking van Customer Insights.

Benieuwd geworden naar hoe je een klantprofiel opstelt en hoe je met een holistisch beeld medewerkers op alle niveaus in de organisatie kan ondersteunen? Meld je dan hier aan voor het tweede webinar van ons Marketing Automation event, komende donderdag.